Hitte buiten houden is nog niet zo makkelijk. Eenmaal binnen wil ze niet meer vanzelf naar buiten. Dan neemt het bezit van je hele huis. Je bent nergens meer veilig voor dit fenomeen. En als het dan maar lang genoeg duurt slaat ze tenslotte bij je lijf naar binnen. Dan kun je enkel nog maar zweten, zweten, zweten. Het vocht loopt dan met straaltjes van je af. Er is niet tegenop te drinken. Dan is elke stap van hier naar daar een welkome verfrissing vanwege elk zuchtje lucht dat langs je huid glijd en tot verkoeling leidt. Klam is je huid, klam is je rug, klam zijn je oogleden die als vanzelf blijven plakken daar boven in dat oververhitte hoofd. Hittestress noemen we het. Er worden zelfs zorgplannen op gemaakt. Van ieder jaar dat die hitte toeneemt leren we steeds meer hoe erop te anticiperen. Trouwens die opwarming schijnt volgens meneer Baudet toch echt een hoax te zijn. Evenals de holocaust . Wordt inmiddels ook gewoon door grote groepen ontkend. Vooral groepen die geen waarde hechten aan goed historisch besef. Daar krijg ik het nou warm van.